fbpx

(Texto en español a continuación)

Dear Parents,

It’s time for one of our favorite moments, Open Class. These sessions are the best chance to see your kids in a learning environment and see their evolution following the study plan we designed for them. In this email we want to explain you what to expect in Open Class.

In all levels you will see activities or settings where our students are encouraged to speak and interact to learn and practice acquired vocabulary and structures. You will see students being corrected in their pronunciation. You will see a dynamic classroom setting where both students and teachers move around the classroom to facilitate learning. Keep in mind that in our class there is also bookwork and writing activities every week, but we will not be showing that on that day for entertainment purposes.

Infantil
Kids can follow simple instructions given by their teachers.
Chants and songs during transitions. Students and teacher using body language and movement with language learning.
Fun Speaking-based activities that are relevant to the units they have been learning (emotions, weather, etc).
Environments that are engaging to them so we can seek language production.

1-2 Primary 
Students are part of Classroom Rules (E.g no Spanish and instructions).
Teachers encourage children to produce complete sentences (avoiding one-word answers example: “Can I go home please? Are you ready, Yes, I’m ready.“
Role play in situation-based activities (store, play teacher, etc) to elicit and practice language and structures learned in the units they have covered in class.

3-4 Primary
Students are part of Classroom Rules.
Practice proper use of verbs in their daily routines through games and activities based on the content of the units that they have been covering. For example daily habits (I go to bed, I have a shower, etc., the use of adverbs of frequency and time, possessives and describing people, etc) The purpose of the games or activities is to provide the motivation for our students to speak and use the language they are learning.

5-6 primary 
Students practice abilities which are necessary at the A2-B1 levels:
– Describing photos.
– Expressing an opinion and providing a reason.
– Listening for key information.
– The use of comparatives, superlatives, adverbs of frequency to form more complex sentence structures.
– Playing games using vocabulary and grammatical structures focussed on the A2/B1 level content.

We are ready to help you with any questions you may have.

See you at Open Class!

E & K


Queridos padres,

Con el final del trimestre llega uno de nuestros momentos favoritos, Open Class. Estas jornadas de puertas abiertas nos encantan porque sirven para que veáis a vuestros hijos en un entorno de aprendizaje y comprobéis cómo evolucionan siguiendo el plan de estudios que hemos diseñado para ellos. En este correo os queremos contar qué es lo que os vais a encontrar.

En todos los niveles, veréis actividades o situaciones donde animamos a los estudiantes a hablar e interactuar con el vocabulario y las estructuras gramaticales aprendidas o siendo corregidos en su pronunciación. La clase está dispuesta de forma que los alumnos y profesores puedan moverse para facilitar el aprendizaje.

Recordad que en nuestras clases también hay libros de texto y actividades escritas pero no lo enseñaremos este día para que sea más entretenido.

Infantil:
Los chicos siguen instrucciones simples de sus profesores.
Durante las canciones de cambio de actividad, los alumnos y profesores usan el lenguaje corporal y el movimiento para el aprendizaje del idioma.
Se practican actividades divertidas basada en el habla y relacionadas con el temario que están viendo durante el curso (emociones, el tiempo, etc).
Creamos entornos que les animen a usar palabras en inglés.

1-2 Primaria:
Los alumnos son parte de las normas de la clase (ej: no se habla en español).
Los profesores animan a los estudiantes crear frases completas evitando respuestas de una sola palabra: “Can I go home please? Are you ready, Yes, I’m ready.”.
Juegos de rol basados en actividades (tienda, profesor, etc.) en las que practiquen el lenguaje aprendido en el temario visto en clase.

3-4 Primaria:
Los alumnos son parte de las normas de la clase (ej: no se habla en español).
Practicamos el uso correcto de verbos en sus rutinas diarias a través de juegos y actividades basadas en el contenido del temario que han estado viendo en clase. Por ejemplo, en la rutina diaria (I go to bed, I have a shower, etc. el uso de adverbios de frecuencia y tiempo, posesivos, etc.). El objetivo de estos juegos o actividades es motivar a nuestros estudiantes a hablar y usar el lenguaje que están aprendiendo.

5-6 Primaria:
Los estudiantes practican habilidades necesarias para los niveles A2-B1:
– Describir fotos.
– Expresar una opinión y razonarla.
– Escuchar información importante.
– El uso de comparativos, superlativos o adverbios de frecuencia para formar estructuras complejas.
– Practicar juegos usando vocabulario y estructuras gramaticales enfocadas en el contenido de los niveles A2/B1.

Ya sabéis que estamos disponibles para todas las dudas que podáis tener.

¡Nos vemos en Open Class!
E y K